مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی اعلام کرد: مرحله جدید پیش فروش سکه تمام بهار آزادی که از سوم بهمن در شعب بانک ملی سراسر کشور آغاز شده است، در هفته دوم نیز بدون تغییر قیمت ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس کمره ای گفت: براساس دستورالعمل جدید قیمت پیش فروش سکه تمام بهار آزادی آغاز هر هفته به بانک ملی اعلام می شود اما تصمیم بر این شده است این هفته نیز با نرخ هفته قبل سکه پیش فروش شود.

وی افزود: در دور جدید سکه بهار آزادی متناسب با زمان تحویل با دو نرخ اعلامی بانک مرکزی پیش فروش می شود. این مقام مسئول در بانک مرکزی گفت: چنانچه متقاضیان بخواهند شش ماه بعد سکه های پیش خرید شده را دریافت کنند قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی برای آنان 5 میلیون 989 هزار ریال در نظر گرفته شده و اگر زمان تحویل را چهار ماه پس از پیش خرید انتخاب کنند برای هر قطعه سکه تمام بهار آزادی 6 میلیون 274 هزار ریال از انان دریافت می شود.

کمره ای اضافه کرد: درمرحله جدید ، پیش فروش سکه به اشخاص حقوقی ممنوع شده و قیمت سکه به صورت هفتگی از جانب بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به بانک ملی اعلام می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: زمان تحویل سکه ها نرخ مالیات بر ارزش افزوده نیز به این قیمت اضافه خواهد شد که در حال حاضر چهار درصد است اما ممکن است سال آینده پنج درصد شود.

مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی افزود: خریداران سکه باید در موعد تعیین شده یعنی چهار یا شش ماه پس از زمان خرید به شعبه ای که پیش خرید کرده اند مراجعه و سکه خریداری شده را دریافت کنند و اگر در زمان مقرر برای دریافت سکه مراجعه نکنند از آنان هزینه نگهداری دریافت می شود.

کمره ای با بیان اینکه با بررسی دوره نخست پیش فروش سکه و قیمت جهانی طلا و دیگر عوامل تاثیر گذار برقیمت طلا تصمیم جدید گرفته شده است اظهارداشت: از آغاز دور نخست که 26 روز کاری به طول انجامید تا کنون قیمت جهانی بیش از صد دلار گرانتر شده است.

وی جلوگیری از قاچاق طلا را از دیگر علتهای تصمیم جدید بانک مرکزی در پیش فروش سکه اعلام کرد و افزود: از آغاز امسال تا قبل از پیش فروش سکه از طریق  بانک کارگشایی و شعب منتخب بانک ملی حدود 3.5 میلیون قطعه سکه بهار آزادی یا معادل ان فروخته شده است.

کمره ای افزود: در دوره 26 روزه پیش فروش سکه بهار ازادی نیز حدود سه میلیون و 750 هزار قطعه سکه تمام بهار آزادی پیش فروش شد که اگر عطش خرید به عرضه تبدیل شود و خریداران سکه آن را وارد بازار کنند به طور قطع قیمت آن را کاهش خواهد داد.

این مقام مسئول در بانک مرکزی درباره شعب و ساعات کار پیش فروش سکه تمام بهار آزادی نیز گفت : در این مرحله نیز همچون مرحله نخست همه شعب بانک ملی در سراسر کشور و در ساعات کار بانکها اقدام به پیش فروش سکه خواهند کرد.

بنا بر اعلام مدیر کل ریالی و نشر بانک مرکزی در روز نخست پیش فروش سکه بهار آزادی در مرحله نخست ( 29 آذر) حدود 92 هزار قطعه سکه بهار آزادی پیش فروش شد و در دو روز پایانی مرحله نخست یعنی چهارشنبه و پنج شنبه به ترتیب 650 و 670 هزار قطعه سکه بهار آزادی پیش فروش شد. کمره ای کمترین میزان خرید روزانه را نیز با 42 هزار قطعه مربوط به هفدهم دی اعلام کرد.

منبع : خبرگزاری مهر




تاریخ: شنبه 8 بهمن 1390برچسب:سکه,پیش فروش,بانک مرکزی,


مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن در گفت‌وگو با فارس خبر داد
ابلاغ ضوابط جدید وام مسکن 25 میلیونی پس از تأیید بانک مرکزی

خبرگزاری فارس: مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن با بیان اینکه سقف وام خرید مسکن قطعاً با ۵ میلیون تومان افزایش ۲۵ میلیون تومان خواهد شد گفت: بانک مسکن در حال تهیه ضوابط افزایش سقف وام خرید مسکن است و در بسته سیاستی نظارتی بانک مرکزی تأکید شده که باید ضوابط آن به تأیید بانک مرکزی برسد.

اردشیر بیژنی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس افزود: شکی نیست که سقف وام خرید مسکن به ۲۵ میلیون تومان افزایش می‌یابد اما باید ضوابط آن در بانک مسکن تهیه شود و در جلسه‌ای که در روز چهارشنبه هفته گذشته در بانک مسکن تشکیل شد قرار شد تا ضوابط آن هر چه سریعتر تهیه و به بانک مرکزی ارسال شود.وی ادامه داد: بانک مسکن در حال کار کارشناسی بر روی ضوابط جدید وام خرید مسکن است که هر چه سریعتر نامه آن را تهیه و به بانک مرکزی ارائه کند.

متقاضیان وام نمی‌توانند با مبلغ ۱۰ میلیون تومان ۲۵ میلیون تومان وام دریافت کنند

بیژنی در پاسخ به این سؤال که برای وام ۲۰ میلیون تومان خرید مسکن که در حال حاضر قابل پرداخت است متقاضیان با سپرده‌گذاری ۱۰ میلیون تومان و مدت انتظار یک ساله، این وام را دریافت می‌کنند آیا احتمال اینکه باز هم میزان سپرده‌گذاری و مدت انتظار افزایش و یا تغییر کند وجود دارد اظهار داشت: برای دریافت وام ۲۰ میلیون تومانی خرید مسکن باید متقاضیان ۱۰ میلیون تومان سپرده و یک سال انتظار را سپری کنند پس مطمئنا متقاضیان وام نمی‌توانند با مبلغ ۱۰ میلیون تومان ۲۵ میلیون تومان وام دریافت کنند.
مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن افزود: بانک مسکن برای مبلغ سپرده‌گذاری و مدت زمان دوره انتظار باید کار کارشناسی انجام دهد و به هر حال باید اعضای هیئت مدیره به طور جمعی در این خصوص تصمیم‌گیری کنند.
وی تأکید کرد: بانک مسکن تلاش دارد تا هر چه سریعتر ضوابط افزایش سقف وام خرید مسکن را تهیه و به بانک مرکزی ارائه کند.
 
منبع : فارس نیوز

 




تهران- رییس مركز نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات وزارت كشور گفت: دستگاه اخذ رای الكترونیكی توسط كارشناسان داخلی تولید شده و قرار است در 20 حوزه انتخاباتی استفاده شود.

'امیر شجاعان' در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: در رای گیری الكترونیك، مدارك شناسایی رای دهنده و نیز احتمال رای مكرر وی به داوطلبان در شعبه اخذ رای بررسی می شود.

وی افزود: در مرحله بعدی اطلاعات فرد به ترمینال نظارت ارسال می شود و بعد از اعمال نظارت، تعرفه الكترونیكی رای دادن به صورن یك كارت الكترونیكی (توكن) حاوی امضای دیجیتالی ناظر و مجری در اختیار رای دهنده قرار می گیرد.

این مقام مسوول در وزارت كشور گفت: با مراجعه رای دهنده به صندوق اخذ رای الكترونیكی كه مانند یك دستگاه ای.تی.ام كار می كند و با ورود كد داوطلب توسط كاربر تصویر داوطلب در صفحه نمایش به همراه راهنمایی صوتی دیده می شود و كاربر داوطلب مورد نظر خود را انتخاب می كند و حتی امكان دادن رای سفید نیز وجود دارد.

وی خاطرنشان كرد: در مرحله بعدی تایید نهایی داوطلبان مورد نظر توسط كاربر انجام و از این صفحه پرینت گرفته می شود و به صورت خودكار در صندوقی كه در زیر دستگاه اخذ رای الكترونیك تعبیه شده وارد می شود.

شجاعان گفت: برگه های چاپ شده رای كاربران به عنوان ملاك شمارش آرا محسوب می شود بلكه اطلاعات در حافظه دستگاه ذخیره می شود و بعد از پایان زمان اخذ رای اطلاعات تخلیه می شود.

مدیر وزارت كشور گفت: این دستگاه با طراحی بسیار ساده و دارای امنیت بالایی است به طوری كه هرگونه تغییرات را در خود ذخیره می شود و حتی افراد بی سواد نیز به راحتی می توانند از آن استفاده كنند.

وی گفت:در دستگاه های اخذ رای الكترونیكی سیستم عامل بومی ذخیره شده است و با این روش بلافاصله بعد از اتمام رای گیری می توان نتیجه رای گیری را اعلام كرد.

وی گفت: در دیگر كشور بخش چاپ از رای افراد حذف شده است؛ اما این بخش در كشور به دلیل افزایش اعتماد میان رای دهندگان و داوطلبان حذف نشده است و در صورت نیاز به شمارش مجدد آرا می توان از آن استفاده كرد.

منبع : ایرنا




 آی‌تی ایران - رپید شیر Rapishare یکی از محبوب‌ترین سایت‌های اشتراک‌گذاری فایل است که اینک گفته می‌شود ممکن است هدف بعدی دولت آمریکا (‌پس از دستگیری مدیران و از کار افتادن سایت مگاآپلود) قرار گیرد.

 

 

 

Fast Company گفت‌وگویی را با دانیل رایمر، سخنگوی این شرکت انجام داده که گفته می‌شود در لیست بعدی مبارزه با کپی‌رایت دولت فدرال قرار دارد. رایمر معتقد است که اگر رپیدشیر نیز مانند مگاآپلود مسدود شود نوبت به آی کلاد اپل، اسکای درایو مایکروسافت، یوتیوپ گوگل و دراپ باکس نیز خواهد رسید. همه اینها در شرایطی اتفاق می‌افتد که کنگره آمریکا قانون SOPA که با عنوان مبارزه با سرقت اینترنتی امکان برخورد مستقیم با سایت‌های اینترنتی را به دلیل مخالفت‌های بسیار کنار گذاشته است. به‌رغم این اما به نظر می‌رسد دولت آمریکا برای برخورد با چنین سایت‌هایی منتظر قانون و کنگره نمانده است. 

آیا فکر می‌کنید که حمله به مگاآپلود درست بود یا غلط؟
به نظرم این تصمیم با هیات منصفه است که این موضوع را بگوید من قاضی نیستم و نمی‌توانم نظری بدهم. شاهد بوده‌ام که آنچه مگاآپلود انجام داد را ما (‌رپید شیر) انجام ندادیم اما نمی‌توانم بگویم آنها گناهکارند.
 
آیا فکر می‌کنید که هدف بعدی بازرس‌های فدرال رپید شیر خواهد بود؟

 

ادامه مطلب...


بازار مالی - رییس کل بانک مرکزی نرخ دلار تک نرخی را 1226 تومان اعلام کرد.

 

 

 

محمود بهمنی دقایقی پیش در گفتگو با صدا و سیمای جمهوری اسلامی این خبر را اعلام کرد.

محمود بهمنی در مصاحبه با خبر نیمروزی شبکه یک، در پاسخ به سوالی درباره زمان اعمال قیمت جدید نرخ ارز افزود: همین حالا  نرخ ارز تک نرخی را اعلام می کنیم و این مبلغ 1226 تومان است که همکاران محاسبه کرده اند که این نرخ از شنبه پس فردا در تمام نظام بانکی قابل عمل خواهد بود.
وی اضافه کرد: تمام حواله ها و گشایش ها و واردات کالاهای ما با این نرخ صورت خواهد گرفت.
بهمنی گفت: بر ای اینکه  تک نرخی شدن ارز را اعمال کنیم از بازار فرعی صرف نظر کردیم.
وی افزود: برای ورود و خروج دانشجویان و حواله های مسافران حتی نرخ ارز را کاهش دادیم و تصمیم گرفتیم از روز شنبه ارز را طی فیش ، بعد از گیت پاسپورت کنترل  فرودگاه به آنان تحویل دهیم.  
رئیس کل بانک مرکزی اضافه کرد: این زمینه را فراهم کردیم که  افرادی که حتی مسافرتهای دورپرواز را دارند بتوانند مبالغ بیشتری از ارز استفاده کنند و هیچ مشکلی برای هیچ یک از هموطنان نباشد.
وی افزود: بنابراین نیازی به مراجعه به بازارهای آزاد برای تهیه ارز وجود نخواهد داشت و نظام بانکی همه نیازهای آنها را با توجه به مصرفشان برآورده می کند. 

 

منبع : خبرآنلاین




آخرین مطالب