16 دسامبر سال 1916 گريگوري راسپوتين Grigori Y. Rasputin مرد مرموز و مقتدر دربار تزار روسيه به دست دو تن از اشراف اين كشور كه گمان برده بودند وي در جهت منافع آلمان گام بر مي دارد و مسئول تلفات نيروهاي روسيه در جبهه هاي جنگ است كشته شد و جسدش را به رودخانه افكندند. اين دو تن كه مي دانستند راسپوتين علاقمند به ديدن زنان زيبا است اورا به اين ترتيب فريب داده و به قتلگاه كشانده بودند.
    راسپوتين كه يك كشيش سيبريايي بود نخست به عنوان درمان سردرد درمان ناپذير تنها پسر تزار به كاخ او راه يافته بود و بعدا با استفاده از ضعف نفس نيكلاي دوم و حمايت همسر تزار، در دربار روسيه صاحب نفود و قدرت وسيع شده بود و امور دولتي را قبضه كرده بود. روس ها به تدريج نسبت به كارهاي راسپوتين دچار شک و سوء ظن شده بودند و همين بدگماني به قتل او انجاميد. 




تاریخ: یک شنبه 26 آذر 1391برچسب:,

 لودويگ وان بتهوون Ludwig van Beethoven موسيقيدان معروف آلماني 16 دسامبر سال 1770 در بن به دنيا آمد، 57 سال عمر كرد و 26 مارس 1827 فوت شد. مورخان به جاي زادروز، روز غسل تعميد او در کليساي مربوط را ذکر کرده اند که 17 دسامبر بود. وي آثار گرانبهايي از خود به يادگار گذارد. بتهوون تحصيلات موسيقي را در وين تكميل كرد.
     بتهوون علاوه بر ساختن هاي آهنگهاي فراوان و معروف، در نواختن پيانو و ويلن مهارت فراوان داشت، ولي از نظر شخصي مردي بد خلق و خوي توصيف شده است.

منبع : انوشيروان کيهاني زاده




 شرکت مایکروسافت نسخه جدیدی از نرم افزار پردازش ابری HPC خود را روانه بازار کرده است که پشتیبانی از سیستم عامل‌های ویندوز ۸ و ویندوز سرور ۲۰۱۲ از مهم‌ترین ویژگی‌های آن است. 
به گزارش وب سایت 
zdnet، شرکت مایکروسافت نسخه جدید یکی از محصولات خود را که نرم‌افزار پردازش ابری با کارایی بالا (HPC) نامیده می‌شود، در دسترس کاربران قرار داده است. وب سایت مایکروسافت در توضیحی که درباره این نرم‌افزار منتشر کرده، نوشته است: این نرم افزار منابع مورد نیاز را در اختیار مهندسان، تحلیل‌گران و دانشمندان قرار می‌دهد تا بتوانند تصمیمات مناسب‌تری را اتخاذ کنند، فرایندهای تحقیق و توسعه را با سرعت بیشتری انجام دهند و زمان دستیابی به بازار را برای خود کاهش دهند. ساخت فیلم‌های انیمیشن، تحلیل مخاطرات مالی و حل مشکلات پیچیده از جمله کاربری‌های این نرم افزار است که مایکروسافت در وب سایت خود به آن اشاره کرده است. 
یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این نرم افزار این است که مجموعه‌ای از سرور‌ها و پایگاه‌های داده را به صورت شبکه‌ای واحد در اختیار کاربران قرار می‌دهد که در اصطلاح به این کار خوشه‌بندی منابع داده می‌گویند. سرورهای هر خوشه، عملیات ویژه‌ای را برعهده دارند و کاربران با استفاده از نرم‌افزارهای HPC می‌توانند عملیات پردازشی پیچیده خود را بر روی داده‌ها انجام دهند. 
نسخه جدید این نرم‌افزار که مایکروسافت آن را در چهاردهم دسامبر سال جاری وارد بازار کرده است، به کاربران اجازه می‌دهد کل عملیات مربوط به یک خوشه را از طریق فناوری‌های پردازش ابری انجام دهند. این نرم‌افزار از سیستم عامل‌های ویندوز ۸، ویندوز سرور ۲۰۱۲ و نیز ماشین مجازی‌سازی ویندوز آزور پشتیبانی می‌کند. این ویژگی‌ها به کاربران یا فروشندگان نرم‌افزاری اجازه می‌دهد تا با تامین زیرساخت‌های سخت‌افزاری و صرف هزینه‌های حداقلی، عملیات خوشه بندی پایگاه‌های داده و پردازش ابری با کارایی بالا را از طریق ویندوز آزور که مهم‌ترین پلت فرم تحت پردازش ابری مایکروسافت است، انجام دهند.




 مرد خیاطی کوزه ای عسل در دکانش داشت.یک روز می خواست دنبال کاری برود. به شاگردش گفت: این کوزه پر از زهر است! مواظب باش به آن دست نزنی! شاگرد که می دانست استادش دروغ می گوید حرفی نزد و ...

استادش رفت. شاگرد هم پیراهن یک مشتری را بر داشت و به دکان نانوایی رفت و آن را به مرد نانوا داد و دو نان داغ و تازه گرفت و بعد به دکان برگشت و تمام عسل را با نان خورد و کف دکان دراز کشید.

خیاط ساعتی نگذشته بود که بازگشت و با حیرت از شاگردش پرسید: چرا خوابیده ای؟

شاگرد ناله کنان پاسخ داد: تو که رفتی من سرگرم کار بودم، دزدی آمد و یکی از پیراهن ها را دزدید و رفت. وقتی من متوجه شدم،از ترس تو، زهر توی کوزه را خوردم و دراز کشیدم تا بمیرم و از کتک خوردن و تنبیه آسوده شوم!




تاریخ: چهار شنبه 22 آذر 1391برچسب:داستان کوتاه,

مایک سیمونز(Mike Simmons)، رصدگر آمریکایی  مدیر و موسس انجمن بین المللی منجمان بدون مرز AWB گفت: 21دسامبر 2012 از لحاظ علمی پایان جهان نیست. ناآگاهی برخی اقشار مردم از موضوع های نجومی باعث دامن زدن به شایعه بی اساس 2012 شده است.

وی با بیان اینکه زمین و خورشید در ماه دسامبر به طور تقریبی در مرکز کهکشان راه شیری قرار می گیرند و این پدیده ای به طور سالانه اتفاق می افتد تاکید کرد: هیچ مقارنه یا نظم کهکشانی جدیدی در سال 2012 وجود ندارد.

سیمونز ادامه داد: هرسال به هنگام انقلاب زمستانی خورشید در نقطه ای از آسمان واقع می شود که بسیار نزدیک به مرکز کهکشان راه شیری است.

موسس انجمن رصدخانه مونت ویلسون (MWOA) کالیفرنیا، شایعه تاریکی مطلق زمین را بی اساس دانست و گفت: تمام دانشمندان عرصه نجوم این موضوع را رد کرده و چنین مساله ای شایعه ای بیش نیست.

وی با بیان اینکه اتفاق های نجومی در هر زمانی در حال وقوع است افزود: نباید ذهنمان را درگیر مسایل بی اساس علمی کنیم، چنین شایعه هایی در طول تاریخ وجود داشته و افراد فرصت طلب از ناآگاهی مردم به نفع خود سوء استفاده می کنند.

وی وجود نیبیرو(سیاره ای ناشناخته در راه برخورد با زمین) و داستان های دیگر درباره سیاره های متمرد را رد و اضافه کرد: اگر نیبیروای وجود داشت اخترشناسان به طور قطع آن را در دهه گذشته شناسایی می کردند و امروز با چشم غیرمسلح نیز باید دیده می شد.

سیمونز اظهار کرد: شکی نیست برای تک تک افراد روزی جهان به پایان خواهد رسید شاید پایان جهان برای من، همین امروز یا فردا باشد.

 
ادامه مطلب...


تاریخ: سه شنبه 21 آذر 1391برچسب:,
آخرین مطالب